Brobygger

Brobygger og beskæftigelsesområdet

Klaus Boyhus – Hvorfor brobygger?

Jeg er blevet brobygger, fordi jeg synes mine medmennesker fortjener at få et godt arbejdsliv og liv ved siden af arbejdet. Arbejdsglæde og Livslyst. Og hvad jeg kan give af mine idéer og viden skal bare bruges af dem som har lyst til at bruge det. Dertil bruger jeg hvad jeg ellers har lært som dyrlæge, med lidt uddannelse i teambuilding og projektledelse og endelig med lidt indsigt i CoachingManagement (coaching, organisation og ledelse).

Ikke mindst har en længere ledighedsperiode med udsigt til karriereskift gjort mig endnu mere nysgerrig på ledelse, på uddannelse, på trivsel på arbejdspladser, på menneskelighed og på samfundsmæssige forhold.

Jeg synes det er en ære og et privilegium at få lov til at blande mig i debatten om, hvordan vi som ledige bedst muligt bevarer vores anstændighed og arbejdsevne.

Jeg er i dag glad for at være blevet brobygger, fordi jeg mener, at der er så store investeringspotentialer og så store udbytter i sigte ved at sørge for trivsel og arbejdsglæde på danske virksomheder, i institutioner og uddannelsessteder ved at ledelse er klædt på til jobbet som ledelse. Ligeledes skal medarbejdere være klædt på til at være medarbejdere!

Sammen med Niels Reib/Ledigidanmark.dk/Aktiveledige.dk tænker jeg på nye tiltag der kan hjælpe jobsøgende - hjælpe virksomheder - kommune/jobcentre - uddannelse/Skole/institutioner og borgere til at komme hinanden nærmere.
Hovedformålet gennem Ledigidanmark. og Aktivelidige er selvfølgelig at gøre det nemmere og sjovere at være jobsøgende og gøre vejen til det næste (og rigtige) job så kort og nem som mulig.
Der er så andre store gevinster ved et bredere og bedre netværk - derom senere.

Nyeste kommentarer

19.05 | 17:06

Hej Mette.
Tænker du på at slå en gymnastisk vejrmølle? Eller tænker du på at der skal ske forandring i dit liv?
Hilsen Klaus

19.05 | 09:39

hej hedder mette jeg vil grne lare at sla vejmoller hvordan goer jeg det

10.04 | 08:55

Enig. Skab folkelig opbakning omkring at venlighed, hjælpsomhed, retskaffenhed og mådehold er de centrale dyder.
Venlig hilsen
Nina Mørkholm

10.04 | 08:48

I en hård krisetid er det godt at vi kan samles om kampen mod mobning. Ville gerne skrive meget mere.
Venlig hilsen
Nina Mørkholm